Ads 468x60px

środa, 29 stycznia 2014

Rok widziany z Innej Perspektywy

Zaczęło się zwyczajnie

Oj, aż trudno mi w to uwierzyć, że dokładnie 365 dni temu ukazał  się pierwszy "oficjalny" post na tym blogu. Punkt dla tych, którzy zauważyli, iż część wpisów ukazało się w 2012 roku. Skąd więc ta rozbieżność dat? Wstępna decyzja powstania tej strony zapadła już pod koniec niezwykle trudnego dla mnie okresu i była czymś na kształt przedwczesnego postanowienia noworocznego.  Pomyślałam, że warto zacząć robić coś konstruktywnego i przede wszystkim własnego! Faktem jest, iż wcześniej prowadziłam blogi o innej tematyce, ale nigdy nie czułam, że mogłoby to być coś na dłużej.
Będąc ponad rok Oficjalną Recenzentką Lubimy Czytać odnalazłam w sobie pasję do literatury, która zaczęła zajmować oraz ważniejsze miejsce wśród moich zainteresowań. Gdy moja "oficjalna" przygoda z  portalem czytelniczym się skończyła, zastanawiałam się co dalej. Wciąż, już jako zwykła użytkowniczka w statusie bibliotekarki, publikowałam swoje teksty, ale czegoś mi brakowało. Wówczas wiedziałam już, że napisanie choćby kilku zdań o lekturze, to mój swoisty sposób na odreagowanie  jej  treści. Nie wiedziałam, czy nie jestem po prostu grafomanką, która stara się być kimś lepszym niż jest naprawdę.
Zaczęłam czytać blogi innych i się nimi inspirować. Nie pragnęłam kopiować, a jedynie czerpać z najlepszych wzorców. I tak trafiłam do Książkówki, Krainy Czytania i w dziesiątki innych miejsc, które odwiedzam do dziś. Potrzebowałam jednak dużo czasu, by podjąć ostateczną decyzję. W końcu i tak podjęliście ją Wy...

Promocja, która dodaje skrzydeł

Szablon powstawał bardzo powoli. Najpierw chciałam zrobić wszystkie elementy całkowicie sama, ale po wielu poszukiwaniach znalazłam gotową grafikę. Przyszedł czas na wypełnienie go treścią. Do dziś pamiętam, jak w myśl zasady, jaki Sylwester, taki cały przyszły rok, o północy z 31 grudnia na 1 stycznia linkowałam swoje opinie (wszystkie linki znajdziecie tutaj). Niedługo potem powstały posty o mnie i głównych założeniach strony. Później zrobiłam, coś na co nigdy potem bym się nie zdobyła. Wysłałam kilkanaście maili do moich blogowych mentorów. Chciałam tymi dość krótkimi wiadomościami podziękować im za setki godzin pracy w blogosferze i prosić o możliwość zalinkowania ich stron. Był w tym mały podstęp. Założyłam, iż jeśli nie spotkam się z pozytywną reakcją 80% osób, które podziwiam, to blog nie powstanie. Jak widzicie każde słowo, które czytacie, to Wasza zasługa. Mam nadzieję, że wy wszyscy czytelniczy, którzy nie przycięliście mi skrzydeł, wiecie że te słowa są skierowane do Was. W tym miejscu nie mogę zapomnieć o Oli i Ewie, które z dobroci serca, już na wstępie zamieściły banerki u siebie. Uwierzcie mi dziewczyny, to było dla mnie coś bezcennego, czego nie da się ująć w słowach.


Siła tkwi w komentarzach

Pierwsza recenzja była dla mnie bardzo ważna. Z perspektywy czasu, myślę, iż w pewien sposób określała charakter tego miejsca. Klasyka gatunku, czyli "Pan Wołodyjowski" w nowoczesnym formacie audiobooka. Doskonale pamiętam pewien komentarz Mavericus'a:
Napiszę tak jestem oniemiały po Twojej recenzji audiobooka żałuję, że nie miałem możliwości przesłuchać płyty, co będę musiał w krótkim czasie nadrobić. Dla mnie początek Twojego bloga jest z przytupem i wróże mu świetlaną przyszłość. Pozdrawiam serdecznie;)
Do dziś komentarze i blogerzy są  dla mnie ważni. Każda wypowiedź jest dla mnie cenna, tak samo jak jej twórca. Przecież piszemy nie tylko dla siebie, ale również dla innych. Wymiana myśli nauczyła mnie pokory i nakłoniła do działania. Dlatego z całego serca dziękuję komentatorom, którzy zostawili po sobie ślad. Każdy  to dla mnie dowód, że warto pisać. Poza tym nie zliczę wielu słów wsparcia, które od Was dostałam  w najtrudniejszych chwilach.

Zaufanie i spełnianie marzeń

 Mój dorobek czytelniczy, jak wiadomo, nie jest zbyt wielki. Niemniej są takie chwile, kiedy czuję, że znajduję w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie. Było  tak kilkukrotnie. Bardzo podbudowała mnie nagroda recenzenta tygodnia portalu LubimyCzytać za opinię o "Hrywdzie". Dla mnie było to niezwykle ważne po ustaniu oficjalnej współpracy. Pojawiły się pierwsze propozycje od wydawców. Bardzo ostrożnie wybierałam tytuły, gdyż od początku chciałam, by na moim blogu nie zabrakło również mniej znanych książek. Tutaj szczególne podziękowania dla Grzegorza Lindenberga, Katarzyny Grzyb, Agnes i Władysława Zdanowicza za okazane zaufanie, dzięki któremu mogłam przeczytać fragment ich twórczości. To była dla mnie zawsze niespodzianka i wyróżnienie. Te uczucia towarzyszyły mi również gdy pojawiła się możliwość współpracy z portalem Sztukater.pl. To była dla mnie niezwykła chwila, choć nie pozbawiona wątpliwości. Ostatecznie nagle otworzyły się przede mną nowe horyzonty.

 Moja perspektywa

Jednym z ważniejszych odkryć tego roku było to iż, jako blogerka (nie do końca jestem przekonana, że nią jestem) mogłam włączyć się w kilka akcji charytatywnych. Dla mnie szczególnie ważna była aukcja charytatywna dla Stowarzyszenia "Tak Życiu", do którego kiedyś należałam. Sam wynik, nie był może oszałamiający, ale pozwolił mi spełnić moje marzenie o pomaganiu. To był dopiero początek, tego co chciałabym zrobić, ale o tym na razie cicho sza...
Pierwotnie na blogu miało być więcej wpisów prywatnych, ale jak dotąd nie było ich zbyt wiele. Pisałam m.in o wizycie na Podpromiu i w kinie

Na przyszłość

Przez ten rok, przekonałam się, że nie należy snuć dalekowzrocznych planów. W najbliższym czasie notki będą pojawiać się nieco częściej. Mam nadzieję, że w przyszłym roku będziemy wspominać dwa lata istnienia bloga w tym samym, a może i większym, gronie. Dziękuję Wam, wszystkim razem oraz każdemu z osobna za to, że tu zaglądacie.  Jak widzicie to miejsce w przyszłości? Czekam na Wasze komentarze i sugestie. 

14 komentarzy:

  1. Piękne podsumowanie, pięknego czasu, Aniu. Bardzo owocnego i twórczego dla Ciebie a wierzę, że to dopiero początek. :) Oby tych wspaniałości sukcesywnie przybywało i byś nam nadal tak pięknie pisała o przeczytanych pozycjach. Dziękuję też za cieple słowa, które skierowałaś w także moją stronę. W najśmielszym śnie nie marzyłam, bym mogła być dla kogoś inspiracją, tzn. mój blog. :)... Wszystkiego dobrego Aneczko! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za każdym blogiem stoi człowiek, a więc tak naprawdę TY jesteś dla mnie inspiracją. Ten tekst naprawdę nie wyczerpuje wszystkiego co czuję. Część uczuć pozostawiam wszak tylko dla siebie, bo nie wszystkim należy się dzielić. Nawet nie wiesz ile to dla mnie znaczy, że zamieściłaś swój komentarz jako pierwsza. Dziękuję za wyjątkowe życzenia :)

      Usuń
  2. Gratuluję roku działalności! Życzę, abyś pisała tak jeszcze wieeele lat i nie opuszczała Cię do tego chęć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia :) Na razie chęci mi nie brakuje, ale jeśli będę miała chwilową niemoc "twórczą", chętnie wrócę do tego komentarza :)

      Usuń
  3. Ja również dołączam się do najszczerszych gratulacji oraz życzę kolejnych wielu lat owocnej blogowo-recenzenckiej działalności. :) Każda pasja, która nas raduje, przynosi pożytek także innym. To dzięki nim, nawzajem siebie inspirujemy do dalszych odkryć i przemyśleń.

    Pozdrawiam ciepło i serdecznie :)) :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za gratulacje. Jesteś jedną z tych osób, które potrafią w swoim komentarzu zawrzeć to co najważniejsze. Pozdrawiam gorąco i serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję tak owocnego roku i życzę Ci, żeby dalsze blogowanie było dla Ciebie jeszcze bardziej satysfakcjonujące. Pozdrawiam gorąco:) Małgośka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie. Cieszę się że mogę do Ciebie zaglądać. Ja również pozdrawiam gorąco :)

      Usuń
  6. Aneczko, cudne podsumowanie. Bardzo mi miło, że zainspirowałam Cię do pisania własnego bloga. Zawsze będę też o Tobie pamiętać przy książkach do recenzji. :-) Gratuluję Ci wytrwałości w blogowaniu i życzę Ci kolejnych owocnych lat. To jest naprawdę doskonała forma samorealizacji, która daje mnóstwo radości. Ściskam Cię mocno i trzymam kciuki za Ciebie i Twojego bloga. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci serdecznie za życzenia i ciepłe słowa. Sama doskonale wiesz ile Ci zawdzięczam i dlatego Twoje zdanie i dawany przez Ciebie przykład są dla mnie bardzo cenne. A kciuki na pewno się przydadzą, bo na luty planuję aż sześć recenzji. Ciekawe czy mi się uda...
      Serdeczne uściski

      Usuń
  7. super! życzę wielu kolejnych sukcesów i trzymam kciuki;0 od siebie obiecuję zaglądać, czytać i komentować w miarę możliwości i dopingować, gdy tego trzeba;) Buziaki ślę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia i Twoje dotychczasowe wsparcie. Doping szczególnie pozytywny zawsze się przyda. Postaram się odwdzięczyć się tym samym. Pozdrawiam najserdeczniej, jak to tylko możliwe :)

      Usuń
  8. No cóż, nie pozostaje mi nic innego jak tylko przyłączyć się do gratulacji - podtrzymywać w sobie tę ogień, tę pasję pisania to nie lada gratka. Oby nigdy nie zabrakło Ci sił, bowiem Twoje wpisy czytam z niekłamaną przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za gratulacje. Twoje słowa sprawiają, że mam wielką motywację do pisania i niemały wzór do naśladowania. Bardzo podziwiam rzeczowość i retorykę Twoich tekstów, więc jeszcze długa droga przede mną. Dziękuję za ciepłe słowa :)

      Usuń

Zapraszam do komentowania. Czuj się jak u siebie i pisz co myślisz, nie bądź jednak wulgarny/a ani chamski/a. Będę wdzięczna za każdy komentarz.
P.S SPAM będzie bezceremonialnie usuwany. Jeśli chcesz polecić mi jakąś stronę, skorzystaj proszę z zakładki kontakt u góry strony i wypełnij tam odpowiedni formularz.